Vooruitgaan betekent blijven leren en verbeteren - Werken bij Actemium
Medewerkersverhaal

Vooruitgaan betekent blijven leren en verbeteren

mark vis, elektromonteur, servicemonteur, service, commissioning, storingen, consignatiediensten
Overzicht
Mark Vis Servicemonteur

De wereld is altijd in beweging. Dus Actemium ook. Steeds weer de best passende oplossing vinden, dat vraagt om vaktoppers. Daarom hebben we bij onze collega’s opgehaald wat het echt betekent om bij Actemium te werken. En wat blijkt? Actemium is vooruitgaan. Daar staan we als werkgever voor. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat laten onze collega’s dagelijks zien. En dat gaat niet onopgemerkt voorbij. We vroegen onze collega’s in wie ze ‘Actemium is vooruitgaan’ het meeste herkennen. Zo werd Mark Vis, Servicemonteur, genomineerd door zijn collega’s.

Even voorstellen

Mark is 23 en werkt inmiddels ruim 2,5 jaar bij Actemium. Zijn avontuur begon in 2022, toen hij via zijn afstudeerstage bij de business unit Services kwam als servicemonteur. Tijdens zijn werk ontdekte hij dat hij ook de softwarekant binnen de service interessant vond. Toen is hij begonnen met commissioning 

“Voor mij betekent ‘vooruitgaan’ dat ik mezelf constant blijf ontwikkelen."

Wat betekent ‘Actemium is vooruitgaan’ voor jou?
Voor mij betekent vooruitgaan dat ik mezelf constant blijf ontwikkelen. Zo ben ik nu volop bezig met commissioning, en in de toekomst lijkt het me interessant om me ook met inspecties bezig te houden. Ik wil niet alleen adviezen kunnen geven aan klanten over hoe ze hun processen kunnen verbeteren, maar ook goed kunnen uitleggen waarom bepaalde aanpassingen nodig zijn. Door mijn kennis te verdiepen, kan ik klanten beter adviseren, problemen zelfstandig oplossen en écht bijdragen aan de vooruitgang van hun processen. De veelzijdigheid binnen mijn functie houdt mijn werk uitdagend en zorgt ervoor dat ik me blijf ontwikkelen. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe manieren om mijn kennis te verbreden en mijn vaardigheden te verbeteren.” 

"Door proactief te zijn en vooruit te denken, maken we samen het verschil.” 

Hoe breng jij Actemium verder vooruit?
Als servicemonteur kom ik bij veel verschillende klanten, vaak voor kortere periodes. Dat geeft me de kans om met een frisse blik naar processen te kijken en verbeterpunten te signaleren. Ik probeer altijd mee te denken over hoe we klanten beter kunnen helpen en efficiënter kunnen werken. Dat is niet alleen goed voor Actemium, maar vooral voor de klant. Door proactief te zijn en vooruit te denken, maken we samen het verschil. 

"Deze feedback geeft me motivatie."

Hoe voelt het om te horen dat jouw collega’s jou zo herkennen in ‘Actemium is vooruitgaan’?
Het is natuurlijk mooi om te horen dat collega’s me herkennen in deze visie. Onlangs was ik voor het eerst bij een klant en kreeg ik direct een compliment: “Als jij net zo netjes werkt als dat jouw bus eruitziet, dan gaat het zeker goedkomen.” Dat soort feedback geeft me motivatie en bevestigt dat mijn manier van werken wordt gewaardeerd. Binnen ons team van servicemonteurs en service software engineers is er veel kennis en ervaring. We staan er nooit alleen voor, kunnen altijd op elkaar terugvallen en helpen elkaar verder. We doen het samen.”