Voortuitgaan is aandacht voor persoonlijke groei - Werken bij Actemium
Medewerkersverhaal

Vooruitgaan is aandacht voor persoonlijke groei

Servicedesk engineer, Zevenaar
Overzicht
Tim Seelen Servicedesk engineer

De wereld is altijd in beweging. Dus Actemium ook. Steeds weer de best passende oplossing vinden, dat vraagt om vaktoppers. Daarom hebben we bij onze collega’s opgehaald wat het echt betekent om bij Actemium te werken. En wat blijkt? Actemium is vooruitgaan. Daar staan we als werkgever voor. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat laten onze collega’s dagelijks zien. Zo ook Tim Seelen, servicedesk engineer bij Actemium met de focus op de expertise logistieke automatisering.

Even voorstellen

Tim Seelen zocht na de middelbare school de carrière die bij hem past. Hij studeerde autotechniek, haalde zijn bedrijfsadministratie diploma binnen het bedrijf van zijn ouders, voordat hij op 15 mei 2023 terecht kwam bij Actemium Zevenaar als Servicedesk Engineer. “Van veel en snel schakelen krijg ik energie.”

“Van automonteur, via boekhouder naar Servicedesk Engineer”

“Ik heb eerst twee jaar autotechniek gestudeerd, maar voelde geen echte klik. Dus ben ik ermee gestopt. Rond die tijd zochten mijn ouders een boekhouder voor hun eigen bedrijf. Ik ben goed met cijfertjes, dus heb ik daar mijn diploma voor bedrijfsadministratie gehaald en gewerkt als boekhouder”, zegt Tim met een lach op zijn gezicht.

Na een tijdje haalde Tim geen voldoening meer uit zijn werk, dus ging hij op zoek naar een plek waar hij die wél zou vinden. Een recruiter van Actemium nodigde hem uit op gesprek in Zevenaar. “Ik had helemaal geen achtergrond in het soort werk, geen technisch diploma, maar wel veel zin om in deze sector te werken.”

Bovendien heeft Tim een passie voor systemen en houdt hij ervan om mensen te helpen. Precies die twee zaken komen in het werk van een Servicedesk Engineer bij elkaar. Daarom solliciteerde Tim, en hij werd aangenomen. “Het was een sprong in het diepe, maar ik ben erg dankbaar dat ik de kans heb gekregen en gegrepen”, vertelt hij.

"Snel schakelen"

Tim doet de eerstelijnssupport voor klanten. “Mailtjes of belletjes van klanten die een probleem hebben met wifi-systemen, terminals of een server die niet reageert  of een van onze applicaties, komen als eerste bij mij terecht”, zegt Tim. Zijn taak is om te onderzoeken waar het probleem zit en wanneer het is ontstaan. “Als het eenvoudig op te lossen is, doe ik dat zelf. Bij complexere problemen werk ik nauw samen met de collega’s van de tweedelijnssupport.”

“Mijn vorige baan draaide vooral om cijfertjes. Dat abstracte vond ik op een zeker moment niet meer genoeg. Ik wilde meer waardering voor mijn werk. En ik vind het fijn om naar iets tastbaar toe te werken.” De rol van Servicedesk Engineer biedt dat tastbare. En bestaat uit veel en snel schakelen. Tussen verschillende problemen, klanten en collega’s van de tweedelijnssupport. “Daar krijg ik energie van”, zegt Tim.

"Als je je kwetsbaar opstelt dan kan je snel groeien"

Tim draait al binnen een paar maanden volledig mee. Als je je kwetsbaar opstelt dan kan je snel groeien geeft Tim aan. Tim pakte veel verschillende dingen gretig aan. Zoals terecht werd opgemerkt, had ik geen ervaring of relevant diploma voor dit werk. Het was me daarom duidelijk dat ik nog veel moest leren in een bijzonder korte tijd. Tim bleef veel vragen stellen en durfde zich open te stellen, wat ervoor zorgde dat hij zich in korte tijd snel ontwikkelde.

Eens in de vier weken spreekt Tim zijn leidinggevende en iemand van het HR-team over zijn ontwikkeling. “Zoveel aandacht voor persoonlijke groei zou ieder bedrijf moeten hebben”, sluit Tim af.

Werken bij Actemium in Zevenaar / Nijmegen iets voor jou? Klik hier om de vacature te bekijken.