Even voorstellen
Ruim 2,5 jaar geleden startte Ann bij Actemium als Service Engineer. Een flinke verandering, want ze wisselde niet alleen van baan, maar ook van omgeving. Ze verhuisde namelijk vanuit Zuid-Afrika naar Nederland. In deze functie ondersteunt ze industriële klanten in het geval van storingen op een afdeling die 24/7 bereikbaar is. Ook voert de afdelingen inspecties en projecten uit.
Wat betekent ‘Actemium is vooruitgaan’ voor jou?
“Voordat ik de keuze maakte voor Actemium heb ik me online goed georiënteerd. Eén van de eerste video’s die ik bekeek op YouTube was van een collega en één van de managers met wie ik nu samenwerk. Toen ik startte herkende ik ze meteen. Wat me zo aansprak was de cultuur en de diversiteit in werkzaamheden en opdrachtgevers. Nu ik 2,5 jaar verder ben kan ik dat absoluut beamen. Elke dag is anders en dat maakt het werk zo interessant. Vaak ontvangen we vragen vanuit opdrachtgevers die heel dringend zijn en om ze dan goed op weg te kunnen helpen is fijn. Die waardering ontvang je regelmatig. Niet alleen van opdrachtgevers, maar ook van collega’s onderling. Iedereen helpt elkaar, bijvoorbeeld door actief kennis en feedback te delen. Wat me positief verraste was hoe zorgzaam collega’s zijn. Ook buiten de het werk om. Ik kwam alleen naar Nederland toe, dus ik moest veel regelen. Soms was het lastig om de juiste route te vinden. Ze hebben me daar ontzettend mee geholpen. Daarnaast wordt er veel geïnvesteerd in onze ontwikkeling. Zo kon ik via Actemium Nederlandse lessen volgen en zijn er al meerdere workshops georganiseerd waar ik aan deel kon nemen.”
Hoe breng jij Actemium verder vooruit?
“Door altijd klaar te staan voor opdrachtgevers en actief mee te denken. Niet alleen als iets spoed heeft, maar ook door mee te denken over preventief onderhoud of preventieve maatregelen om mogelijke incidenten te voorkomen en te verminderen. We staan dicht op de opdrachtgevers, we proberen hen regelmatig fysiek te bezoeken. Daarom weten we precies wat er nodig is en zo kunnen we sneller schakelen. Wanneer ik merk dat ik meer kennis nodig heb over een bepaald onderwerp, communiceer ik deze behoeften proactief intern. Het team reageert snel en ondersteunt deze leerverzoeken om ervoor te zorgen dat ik effectief kan voldoen aan de behoeften van onze klanten. Het is fijn dat je collega’s hierin kunt opzoeken en dat iedereen zo behulpzaam is.”
Hoe voelt het om te horen dat collega’s jou zo herkennen in ‘Actemium is vooruitgaan’?
“Dat maakt me heel blij! Ik waardeer het initiatief enorm en het is leuk om dat terug te krijgen.”