In gesprek met Adrie, Client Manager bij Actemium Elektronica - Werken bij Actemium
Medewerkersverhaal

In gesprek met Adrie, Client Manager bij Actemium Elektronica

Overzicht

Ontmoet Adrie van Lankveld (63), die sinds juli als Client Manager bij Actemium Elektronica in Uden werkt. Via een bekende kwam hij bij Actemium terecht. Hij voelde een betere klik met zijn vakgebied een zag meer uitdagingen dan bij zijn toenmalige werkgever. Zijn affiniteit met elektronica komt hier perfect tot zijn recht. Wij spraken met Adrie over zijn eerste weken bij Actemium.

Adrie, woonachtig in Gemert, heeft een uitgebreide achtergrond in de technische commercie, specifiek op het gebied van elektronica, zowel in ontwikkeling als productie. Daarnaast heeft hij aanvullende cursussen gevolgd op het gebied van microprocessors en sales & marketing. In zijn vrije tijd blijft hij actief door te mountainbiken, motorrijden, skiën, en klussen in en om het huis.

Passie voor elektronica

“Ik heb al een lange historie in de EMS-industrie,” vertelt Adrie. “Na enkele uitstapjes buiten de EMS-sector merkte ik dat mijn affiniteit echt bij de elektronica ligt. Actemium kende ik al, vooral als paneelbouwer, maar ik wist ook van het elektronicateam in Uden. De business unit manager, Niels, ken ik van een eerdere samenwerking. We kwamen weer in contact en zo ben ik bij Actemium begonnen als accountmanager voor new business.”
Adrie legt uit waarom hij zich zo thuis voelt in Uden: “Ik vind het erg prettig dat het een klein team is op één locatie. Alle collega’s vullen elkaar goed aan, waardoor zaken sneller verlopen dan bij grotere bedrijven. Het is belangrijk dat we deze focus, flexibiliteit en onderscheidend vermogen blijven behouden om onze klanten meer dan genoeg aandacht en toegevoegde waarde kunnen blijven geven.”

Warm ontvangst, eigen initiatief, en teamwork

De eerste weken zijn Adrie goed bevallen: “Het ontvangst was warm en de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Vanaf dag één krijg je verantwoordelijkheid en bevoegdheden om dingen uit te voeren en te regelen; eigen initiatief is dus erg belangrijk. Mijn taken zijn vergelijkbaar met die bij mijn vorige werkgevers: klanten binnenhalen. Maar hier is de aanpak anders. Er is een specifieke focus op het aantrekken van klanten die bij ons profiel passen, waar een echt partnerschap wordt opgebouwd.” Deze duidelijkheid vindt Adrie erg prettig, omdat hij hierdoor gerichter kan zoeken naar new business. “Deze duidelijke focus en strategie zorgen ervoor dat ik precies weet waar ik aan toe ben: welke klanten ik wel en niet kan benaderen, en of een partnerschap succesvol kan zijn,” ligt Adrie toe.

Ook de ontspannen sfeer bevalt Adrie goed: “Als collega’s zijn we open met elkaar. Als team opereren we mét elkaar, waarbij het belang van zowel onze onderneming als de klant op 1 staat. Anders kunnen we de groei die we voor ogen hebben niet realiseren.” Adrie ligt verder toe: “Het is een platte organisatie, waardoor de sfeer informeel is en de lijntjes kort zijn. Alle collega’s zijn behulpzaam en enthousiast om mij te ondersteunen waar nodig. Hierdoor kon ik goed van start gaan.”

Met collega’s naar succes

Het doel voor de komende jaren? “Samen met mijn collega’s willen we deze business unit laten groeien tot een gerespecteerde speler in de markt,” zegt Adrie. Dit geldt voor zowel de ontwikkeling afdeling als de productie afdeling. “We willen grotere series produceren, meer diversiteit bieden en extra toegevoegde waarde leveren voor onze klanten. Daarbij is het belangrijk om ons onderscheidend vermogen te behouden: korte lijnen hebben met de klant, flexibiliteit en uiteraard kwaliteit. Tot mijn pensioen wil ik hier de groei bevorderen en dat samen met mijn collega’s realiseren!”