Vooruitgaan is van elkaar leren - Werken bij Actemium
Medewerkersverhaal

Vooruitgaan is van elkaar leren

service, software, engineer, services, 24/7, consignatiedienst
Overzicht
Matthijs Witjes Service Software Engineer

De wereld is altijd in beweging. Dus Actemium ook. Steeds weer de best passende oplossing vinden, dat vraagt om vaktoppers. Daarom hebben we bij onze collega’s opgehaald wat het echt betekent om bij Actemium te werken. En wat blijkt? Actemium is vooruitgaan. Daar staan we als werkgever voor. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat laten onze collega’s dagelijks zien. Zo ook Matthijs Witjes, service software engineer bij Actemium in Doetinchem.

Even voorstellen

Matthijs is 25 jaar en werkt nu een jaar als service software engineer bij Actemium. Zijn passie voor techniek begon al op jonge leeftijd. Als kind was hij altijd al nieuwsgierig naar hoe dingen werken. Die nieuwsgierigheid is nooit verdwenen. Matthijs heeft ooit geleerd: ‘Alles is mogelijk in de elektrotechniek’—het is alleen een kwestie van tijd, geld en energie. Die gedachte drijft hem nog steeds in zijn werk.

“We leren van en met elkaar.”

Wat betekent ‘Actemium is vooruitgaan’ voor jou?
“In mijn functie wil ik klanten altijd zo goed mogelijk helpen. Dat vraagt om kennis en ervaring. Gelukkig biedt Actemium volop mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen.” Een concreet voorbeeld? “Momenteel verdiep ik me in SQL, omdat klanten steeds vaker database-oplossingen nodig hebben. Binnen Actemium is veel interne kennis, dus ik vraag regelmatig collega’s om hun expertise te delen. In dit geval ook! Dat vind ik het mooiste hier: we leren van en met elkaar. Zo groeien we samen.”

“Het is sowieso niet ‘ik’, maar ‘wij’.

Hoe breng jij Actemium verder vooruit?
“Het is sowieso niet ‘ik’, maar ’wij’. Ik ben trots dat ik hier op mijn plek zit en een bijdrage kan leveren. Maar ik doe het niet alleen, we doen het samen. In ons team kunnen we altijd op elkaar rekenen.” Dat merkt Matthijs vooral tijdens storingsdiensten: “Mijn hart gaat sneller kloppen van storingen. Als een klant stilvalt, wil ik direct helpen. Stilstaan is voor hen geen optie – en voor mij dus ook niet. Die uitdaging geeft me energie. En het mooie is: ik weet dat mijn collega’s er net zo in staan. Als ik hen nodig heb, staan ze klaar. Samen blijven we vooruitgaan.”